Masser af bold i overbygningen Masser af bold i overbygningen
Masser af bold i overbygningen
Sund og varieret kost i STUK's kantine Sund og varieret kost i STUK's kantine
Sund og varieret kost i STUK's kantine
Årets store dag afsluttes med studenterkørsel Årets store dag afsluttes med studenterkørsel
Årets store dag afsluttes med studenterkørsel
Få din studentereksamen på kun 2 år på STUK Få din studentereksamen på kun 2 år på STUK
Få din studentereksamen på kun 2 år på STUK
Undervisningen er sjov, men stadig seriøs Undervisningen er sjov, men stadig seriøs
Undervisningen er sjov, men stadig seriøs
Dejlige lyse lokaler i et inspirerende miljø Dejlige lyse lokaler i et inspirerende miljø
Dejlige lyse lokaler i et inspirerende miljø
Engagerede lærere, der forstår at få det bedste frem i den enkelte Engagerede lærere, der forstår at få det bedste frem i den enkelte
Engagerede lærere, der forstår at få det bedste frem i den enkelte
Venner for livet Venner for livet
Venner for livet
Et unikt studiemiljø i hyggelige lokaler Et unikt studiemiljø i hyggelige lokaler
Et unikt studiemiljø i hyggelige lokaler
Skolens kollegie - hyggelige rammer og super studiemiljø Skolens kollegie - hyggelige rammer og super studiemiljø
Skolens kollegie - hyggelige rammer og super studiemiljø
Sammen udvikler vi os bedst Sammen udvikler vi os bedst
Sammen udvikler vi os bedst
En studentereksamen på STUK åbner døre til fremtiden En studentereksamen på STUK åbner døre til fremtiden
En studentereksamen på STUK åbner døre til fremtiden

Skolelederens kvalitetssikring og -udvikling af undervisningen

Kvalitetssikring på Overbygningen

Kvalitetssikring af undervisning

 

Der er fokus på følgende:

 

Generelt

Overordnet bevidsthed om den gymnasieforberedende Overbygning betyder i praksis - fokus på faglige, personlige og sociale kompetencer.

 

Den enkelte lærer

Den enkelte lærers evaluering af undervisningen.

Strategi for efteruddannelse.

Andre faglige aktiviteter - beskikket censur, faglig udvikling.

 

Lærersamarbejde

Lærersamarbejde med STX-lærere.

Koordinering af årsplaner? - hvordan bruges årsplanerne i forhold til at sikre udvikling og progression af elevernes faglige, personlige og sociale kompetencer.

Kollegial sparring og vidensdeling – formelt og uformelt.

Observation – internt på Overbygningen og mellem Overbygning og det 2.årige STX.

 

Lærer-ledelse

Ledelsesmæssig opmærksomhed på lærernes pædagogiske arbejde.

Overblik over hvor den enkelte lærer har sine kompetencer.

 

Evaluering

Karaktergennemsnit og løfteevne.

Løbende test og opfølgning.

Arbejde med skolens sociale klima.

 

Se skolens handleplan her