Masser af bold i overbygningen Masser af bold i overbygningen
Masser af bold i overbygningen
Sund og varieret kost i STUK's kantine Sund og varieret kost i STUK's kantine
Sund og varieret kost i STUK's kantine
Årets store dag afsluttes med studenterkørsel Årets store dag afsluttes med studenterkørsel
Årets store dag afsluttes med studenterkørsel
Få din studentereksamen på kun 2 år på STUK Få din studentereksamen på kun 2 år på STUK
Få din studentereksamen på kun 2 år på STUK
Undervisningen er sjov, men stadig seriøs Undervisningen er sjov, men stadig seriøs
Undervisningen er sjov, men stadig seriøs
Dejlige lyse lokaler i et inspirerende miljø Dejlige lyse lokaler i et inspirerende miljø
Dejlige lyse lokaler i et inspirerende miljø
Engagerede lærere, der forstår at få det bedste frem i den enkelte Engagerede lærere, der forstår at få det bedste frem i den enkelte
Engagerede lærere, der forstår at få det bedste frem i den enkelte
Venner for livet Venner for livet
Venner for livet
Et unikt studiemiljø i hyggelige lokaler Et unikt studiemiljø i hyggelige lokaler
Et unikt studiemiljø i hyggelige lokaler
Skolens kollegie - hyggelige rammer og super studiemiljø Skolens kollegie - hyggelige rammer og super studiemiljø
Skolens kollegie - hyggelige rammer og super studiemiljø
Sammen udvikler vi os bedst Sammen udvikler vi os bedst
Sammen udvikler vi os bedst
En studentereksamen på STUK åbner døre til fremtiden En studentereksamen på STUK åbner døre til fremtiden
En studentereksamen på STUK åbner døre til fremtiden

Dansk som andetsprog

På Overbygningen er "Dansk som 2. sprog" ikke specielt prioriteret. Pga. skolens beliggenhed er antallet af elever, der har dansk som 2. sprog ikke i sig selv en udfordring, der kan mærkes i den daglige undervisning.

På Overbygningen har vi en gruppe af elever, der kommer fra Holland og enkelte elever, der tilhører en etnisk minoritet. For alle er det kendetegnet, at deres danskkundskaber er så gode - både på skrift og i tale, at det ikke er nødvendigt at fokusere på det i nævneværdig grad. I forhold til dette område foregår der således ikke en speciel organisering af undervisning, da der på nuværende tidspunkt ikke er brug for det.

 

Alle elever kommer til samtale og test, inden de starter på skolen. I den forbindelse vil vi umiddelbart kunne identificere de elever, der har udfordringer.